dag 06 - min dag

Oh, jag som har hunnit med så mycket idag! Jag har hunnit sova (natten och på tåget både till och från skolan), bli väckt på tåget av att Kims klasskompis ringde till honom och jag låg och sov på hans mobil. Jag har skippat att göra en uppgift i foto för första gången (man är fantasilös klockan 9 på morgonen), istället satt jag och spelade Robot Unicorn Attack... På vägen till skolan träffade jag på Rasmus också som jag inte sett på evigheter.
Jag slutade egentligen vid 12 idag eftersom min teater var inställd, men jag satt kvar i skolan och var social och var på webbdesignen och jobbade med mitt multimedia-projekt en stund innan jag skulle till IKEA med Kim och handla julklappar. På tal om julklappar har jag inhandlat två stycken - bara idag. Nu gäller det bara att hitta något till Kim & compani också.
Och på tal om multimedia-projektet - jag trodde jag skulle halvt om halvt dö lite idag när min sida för diskografin från Lundell fakkade ur totalt. Alltså, ja, det blev helt fel mellan rubriken och underrubriken och första albumet. Igår när jag sparade var det jättebra och såg ut precis som det skulle göra, och det gjorde det till en början idag med, sen ville det inte längre.
Jag trodde dessutom att jag hade tappat bort hela den där busskortsaken jag har alla mina kort i; skolkortet, fritidskortet, bankkortet, legitimationen, bibliotekskortet, csn-kortet, patientbrickan osvosv. Det visade sig sen att jag hade glömt ta ur den ur min tröja jag hade under jackan där jag lagt allt efter att jag köpt min julklapp till mamma.
När jag hoppade av bussen i Forsheda med så hörde jag någon säga mitt namn och vände mig om och där stod Gabbi. Så vi tog sällskap hem och pratade massvis och sedan stannade vi en stund och pratade ännu mer. Jag har faktiskt glömt att människor i min ålder från Forsheda är trevliga - och jag är seriös.
Nu ska jag äta nuggets och pommes och titta på Vampire Knight: Guilty innan jag ska gå och lägga mig och ta igen några timmars sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0