dag 10 - mitt hem

Och vad är det tänkt att man ska säga om ens hem då?
En vit villa med några sovrum här och där, ett kök som det alltid är någon i och samma med gillerstugan där den andra datorn står och som är ockuperad 24/7.
Mitt hem i det här huset är i alla fall mitt rum - tre grå väggar och en röd fondvägg (dock syster som målat, inte jag) och min härliga 140 cm breda säng, som jag i stort sett bor i emellanåt, med skrivbordet nere vid fötterna och tjockiskärmen vriden så jag kan ligga i min säng och titta på Grey's Anatomy, något jag kom på i somras efter att ha fått ont i rumpan av att sitta på en trästol och titta på Kniven i hjärtat. Euhm, ja, vad ska man mer säga... Mitt rum pryds vackert av massa foton från Halmstad förra året och andra saker jag har gjort med mina vänner på garderobsdörrarna, på den röda fondväggen hänger en stor Popadelica-plansch, konsertbiljetter, ett papper med "bob hund merchandise säljs ikväll i rotundan. välkomna dit, där finns massa smått och gott, och dessutom örngott!" som jag plockade med mig från Bob Hund den 9 oktober förra året, foton jag tagit på artister jag sett och kramat (dock bara Oliver Ackermann, men så jävla vacker han var när han stod där och rökte bredvid mig!) och sen pappret Kim lämnade till mig i somras när han varit här själv ett tag under en dag medan jag var på Liseberg. "Diplomet" jag fick på vår sex månaders dag kommer också hamna på den väggen när blommorna har vissnat helt.

What more can I say?
Mer än att jag gärna hade flyttat till en egen lägenhet i Jönköpings-trakterna ganska snart, men måste hitta jobb osv först. Dessutom vet jag ganska väl vilka färger som ska finnas i huset, vilken typ av möbler jag vill ha och vilka tallrikar, bestick osv som ska finnas... Oh my, jag måste skaffa mig ett liv typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0