dag 21 - ett annat ögonblick

Satt och funderade på detta i natt vad jag skulle skriva om, och när jag vaknade idag hade jag en idé; när jag blev moster.
Så, ja, på kvällen den 30 mars satt jag vid datorn nere i gillerstugan och så kom mamma ner och sa att Karro antagligen skulle föda. Inte precis just då, men någon gång snart. Jag bestämde mig för ännu en uppesittarnatt som misslyckades vid 3-4 på morgonen då jag somnade på soffan.
Jag försov mig till skolan, och mamma var uppe av någon anledning och då berättade hon att jag hade blivit moster. Whoop whoop, och jag sprang upp och gjorde mig i ordning till skolan.
När jag kom till skolan stod Låväh och några fler ute och rökte (kommer inte ihåg vilka, vet bara att det var några fler av mina kompisar) och jag sprang fram och skrek att jag hade blivit moster. Det var dessutom från den stund Låväh började med "jag ska tjata på min syster att hon får skaffa barn snart, jag vill också bli moster!".
Efter det har det flutit på, Anna blir moster och Tess också, och Låväh sitter där och vill också bli moster, haha! Juwlia med, men hon kommer alltid på att hennes syster är 13 år och att det är alldeles för tidigt, höhö.
Och ibland blir det till och med att mina kompisars föräldrar frågar mig hur Neo mår och hur gammal han är nu osv. Tycker det är hur gulligt som helst att de är så engagerade i sådant och frågar!

Men detta underbara lilla barn, Neo, är bland det bästa jag vet. Och jag vet inte hur många gånger jag nästan har gråtit för att jag saknat honom så mycket. Och jag vet dessutom hur många gånger jag har läst systers blogg och sagt "KIIIIIIIIM, NEO KRYPER SNART!!!!" och varje gång tittar han på mig och säger "jahaaaaa......?" och jag börjar på ännu mer "men han krypeeeeeeeeer juuuuuuu!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0