when love and death embrace.

Somnade vid typ 5 på morgonen, tänkte "jag hämtar Oskars täcke och lägger mig lite på soffan, jag lär ju vakna om en timme av alarmet". Nej, mor min kommer ner i källaren vid 8.45 och väcker mig. Missade svenskan och nästan hela matten. Resten av skoldagen gick åt att spendera tid med Låväh, Rasmus och Monika, tills Låväh och Monicas lektion började och Rasmus och jag hittade ett stycke Pet och umgicks med henne. Vi satt och lyssnar på en väldigt intressant och rolig berättelse av Rasmus. Måste också påpeka att Rasmus måste vara en av få människor som skulle kunna få ett världskrig att låta komiskt med tanke på sin inlevelse och hur han verkligen visar rörelser osv!
Rasmus och jag orkade inte gå på klassrådet, och mediakunskapen - ojdå, den behövde vi inte gå på för det fanns inget att göra.
Vi hittade en Mikaela utomhus också som jag sedan satt med i cafeterian i nästan 1,5 timme. Vi spelade kort, drack kaffe och hade väldigt trevligt. Sedan skulle hon till frisören och jag skulle gå på ännu en extralektion som är speciellt för matten nu. För det fick jag ju reda på dem fem minuter jag var på matten; jag klarade inte G på nationella proven. Ja, jag bevisade för min lärare att hon hade otroligt fel när hon sa att jag kunde få VG. Så på måndag gäller det, annars kommer jag antagligen få IG i matten. Ähähähä.
På tåget hem satt jag bara och läste i min bok, som jag började läsa igår och jag har läst mer än halva boken redan. Maah, den är underbart bra, och Katarina von Bredow har som vanligt överträffat sig själv, men det säger jag alltid om henne..
Hittade dessutom ett vackert paket från H&M på min säng, så nu har jag två stycken vackra bikinis att ha i sommar; en leopardmönstrad och en zebramönstrad. I love it!
Nu sitter jag och ska fixa åtminstone en engelskauppgift till imorgon, och så måste jag skriva lite på dialekten för den ska vi redovisa imorgon.
Imorgon blir det dessutom stan med Tess, eventuellt Låväh och Juwlia också, Kimsans svar kunde jag inte tolka som "jag ska med" eller "jag ska inte med", så han får också vara med på listan över eventuella människor. Efter stan blir det mys på Claras också, efter en lång dags slitande i skolan med tre lektioner som är stödtid, gogogo eller någonting sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0