we look so good together.

Broder Daniel, plugg och godis.

Bra måndag? Som fan!
Jobbade bra på den där extralektionen jag hade på morgonen; två sidor med vad jag ska ha med i mitt reportage om ett kapitel i Populär musik från Vittula, sen tänkte jag hoppa över mediakunskapen men det visade sig att vår vikarie aldrig dök upp så jag slapp skolka med dåligt samvete. Stod senare ut med prat från massa lärare, och sen gjorde jag textprovet jag hade efter mig sedan december. Och jag svarade på alla frågorna, skrev ett reportage och en krönika! Woho.
Och jag har sammanlagt bara rökt fyra cigaretter idag; en morgoncigg, och sedan en för varje gång jag varit superduktig.
Bl.a. gick jag in på Hemmakväll för att köpa godis idag, och när jag stod där och funderade på vad jag skulle ha insåg jag att det är bättre att jag låter bli, mest för min ekonomis skull. Så jag gick ut, jättestolt över att jag inte köpt något jävla godis.

Nu väntar jag dessutom på mat, och efter maten ska jag nog göra negerbollar (jag säger negerboll om jag vill) och fortsätta plugga, eller läsa min underbart bra bok Så dumt! så jag kan börja göra en romananalys på den.

Jag känner mig så otroligt duktig nu, och nu känns det som jag har en anledning till att göra lite nytta med.
Har dessutom dealat lite med min mor. Hon lovade mig att om jag kommer in på foto så vi på något sätt lösa detta med systemkamera, för hon vet att jag kommer behöva den. I utbyte var det att jag använder det (självklarhet) och att jag sköter skolan (halv självklarhet. Jag sköter den så mycket jag orkar och klarar av).

Så, ja, jag har en otroligt bra dag, och nu ska jag göra mediakunskap och fortsätta med Broder Daniel och godis.
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0