du är bäst nu men du var bättre förr

Slutade ungefär en timme tidigare i fredags; engelskaprovet gick klappkasst och jag väntar mig ingenting typ. Somnade ju bara på bussen när jag skulle plugga också... Men, ah, åkte till Klevshult med Låväh och Tess, hamnade hemma hos Tess och skrev filmkunskap som är slav ungefär, så den är klar. På kvällen åkte vi till Kim och chillade galet och... Ja, det var la allt jag orkar nämna om fredagen... Sov hos Kim med, ähä.

Igår tog vi det bara lugnt, åt frukost, Kim spelade och jag blev illa tvungen att plugga till fotoprovet till på tisdag och läste lite i Den långa vägen ut ur Helvetet (för den som missat det har jag läst ut The Dirt nu och den nådde inte upp till mina förväntningar) och sedan duschade jag osv. Skulle laga mat också; kycklingfilé med wokgrönsaker. Ja, jag fick krydda så stark jag ville eftersom det bara var jag som skulle äta kyckling, men jävlar var cayennepeppar jag hade! Ögonen rann typ och näsan var som en jävla vattenkran och jag drack tre glas oboy till, fy fan. Och medan jag lagade mat fick jag springa mellan spisen och spegeln för att hinna sminka mig innan jag skulle åka också, whoop whoop.
Stod och väntade på tåget med Kim - tåget som aldrig kom. Så började vi gå mot bilen och då kom ersättningsbussen som jag inte hann med för att vi var för långt ifrån. Så allt slutade med att Kimsan fick skjutsa mig till Fidde där Vedran mötte mig i dörren. Vi tittade på American Team, hade lite allsång till låtarna, började titta på The Exorcism of Emily Rose innan vi gick till Sten Stures för att Vedran skulle äta, sedan tittade vi på lite andra filmer som gick på TV, när Vedran hade somnat tittade jag och Fidde på Slumdog Millionaire innan vi tittade på Never Back Down. Sedan satte Fidde på Transformers och då somnade jag efter typ fem minuter, haha.
Idag var det i stort sett bara barnprogram som gällde; Vedran hade stuckit hem och Fidde satt och spelade Wow så jag satt och tittade på Disney Channel, Disney XD, Cartoon Network och Svampbob Fyrkant, ähähähä. Fidde och jag gjorde nudlar också efter att jag varit hungrig i minst en timme.
Sedan kom mamma och Peter och hämtade mig, jag gjorde chokladpudding och grädde till mig och mamma och sedan fick jag henne att titta på Eraserhead med mig. En riktigt stor besvikelse var det, jag var inte taggad på att titta på Twin Peaks: fire walks with me efteråt. Där satt jag och hoppades på en underbar film av David Lynch, men nej, den var svartvit (det kunde jag leva med) och i stort sett utan repliker, knäpp och osammanhängande handling och saker som såg ut som väldigt korta tarmar som flög omkring lite hur som helst och en bebis som såg ut som en alien och hade ett hjärta som en vuxen människa och spottade lite blöd och dränktes i något konstigt som bubblade upp ur hand inälvor och ja... Vet inte riktigt hur många gånger jag och mamma undrade vad David Lynch egentligen hade gått på och aldrig kom fram till någonting.
Trots att Eraserhead var klappkass ska jag ge Twin Peaks: fire walks with me och Mulholland Drive en chans.

Nu ska jag dock fortsätta leva i min besvikelse av Eraserhead och finalisterna i Top Model cycle 15 och titta på Grey's Anatomy och måla naglarna.
Bilder från både förra helgen och denna helgen kommer.

Kommentarer
Postat av: karro

fire walk with me bör du inte se om du inte sett serien, har du sett hela?

filmen finns här annars..

2010-11-21 @ 23:52:01
URL: http://karrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0