if I just lay here, would you lie with me and just forget the world?

Nu, ett dygn efter att jag gav upp min otroligt dåliga torsdag börjar jag undra om det kanske var karma eller något. Antagligen inte, det var säkert bara en dålig dag.
Well, allting gick fel; jag fick göra om ljudklippet till bildspelet i multimedia tre-fyra gånger innan det funkade (tog mig dessutom två och en halv timme att få det att funka och bli någorlunda bra), på lunchen fick jag veta att det inte skulle bli någon fotografering imorgon på grund av många anledningar och Kimsan och jag skulle inte ses på eftermiddagen så jag hade ingenting att se fram emot efter alla timmar i skolan. På mediekommunikationen hann jag och Jessiica knappt komma igång med uppgiften innan vi skulle till datorsalen och "prata" med rektorn och Ulf - vilket innebär runt 30 förbannade elever som skriker. Och så psykologi efter det, det var ju helt underbart. Eller?
Ja, jo, efter psykologin så tog mina cigaretter slut med och jag har inga pengar. Underbart liv att jag tvingas sluta röka 13 dagar tidigare än bestämt.
Hemma fanns det dessutom inte ens något kaffe så till slut låg jag i mammas knä i soffan och grät som ett litet barn för att jag var arg på allt som hade gått fel och alla som gjort min dag fel (även om det inte var många) och skrek att jag ville ha koffein. Tror det var lite sömnbrist också, japp, då säger vi så.

Idag var betydligt bättre. Filmkunskap och engelska, good. Pratade dessutom lite till med rektorn och snart kanske det dyker upp en jäkla expolärare trots allt. Underbart, fler lärare till eleverna säger jag bara (sådär för att ändra "mer makt till folket" eller vad man säger?).

Jag insåg även idag att jag klarar inte av människor som kommer med urkassa ursäkter för att inte ha gjort läxor; "jag har inte hunnit", "jag är i skolan hela dagarna" (JAG ÄR I SKOLAN HELA DAGARNA DITT FUCKING FUCKTARD!), "vi har andra läxor och böcker att läsa". Javisst, ni har andra läxor att göra. Javisst, ni har andra böcker att läsa - men vad i helvete gör folk på sin fritid egentligen?! Jag hade inte precis velat åka tåg och buss tre-fyra timmar om dagen om jag fick välja, men jag utnyttjar den tiden till sånt jag behöver, t.ex. att göra läxor och öva till prov och skriva ned anteckningar. Sen vet jag inte vad människor som åker buss/tåg i ungefär 40 minuter gör på sin fritid, för jag har ingen fritid så jag vet inte vad man gör mer än att åka tåg och buss och pluggar efter skolan och sedan äter och sover direkt när man kommer hem, jag vet inte det.
Och jag har själv varit en sådan som kom med dåliga ursäkter hit och dit, men man tjänar då fan ingenting på det. Det är meningslöst att komma med dåliga ursäkter. Så håll käften om dåliga ursäkter och säg bara "jag har inte gjort läxan". Frågar läraren "varför?" kan man dra till med att man glömde boken i skåpet eller att man har slarvat på den lika väl, inte skylla på "vi har andra läxor att göra och andra böcker att läsa".

Så, nu efter detta arg blogginlägg ska jag slänga mig mot min favoritkudde och börja titta på tredje säsongen Grey's Anatomy och invänta bättre tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0