rötter på mitt skinn, en enhet som har slutat andas in

Jag har (efter en del om och men) konstaterat att jag tycker om samhällskunskap. Vi satt hela lektionen och diskuterade Sverigedemokraterna, rasism/nazism, invandring och vi kom till och med in på homosexualitet och kristendomen/kristna/bibeln.
Inte nog med en jävla massa diskussioner, jag fick ett fuck you-finger av Nicklas och jag gav ett tillbaka. Och det låter kanske värre än det var, grejen var att en tjej i klassen sa "varför får Swarfkopf (vet fan inte hur det stavas) ha kvar sitt namn när det betyder svartskalle?" och jag sa "ja, precis! Och kom inte med argumentet om att det har funnits i ungefär 110 år, för det duger fan inte!" och sedan blev det fuck you-pekning.

Annars var dagen helt okej. Började med att försova mig och ändå hinna med bussen. Sedan engelska och sedan var det dags för en politisk debatt i Brahesalen. Många härliga citat blev det, speciellt från killen (som förövrigt bara var 16 år!) som representerade moderaterna.
"Några är bra på att jobba med huvudet, andra med händerna (...) har ni sovit de senaste åren?!"
"Tror ni att tågen går på mjölk eller något?!"
Allting riktat mot Socialdemokraterna.
Sedan kom Socialdemokraterna (tror jag det var) med en jävla go kommentar: "vi tror inte precis att Usama bin laden sitter på MSN och smider planer". Yes, det var väldigt mycket mer intressant än jag trodde det skulle vara.
Sedan var det ju min underbara lektion med samhällskunskap innan jag åkte tåg med Låväh, Monika och Kim hem.
Nu har jag läst artikeln om elchocker som jag hade i läxa i psykologin till imorgon, ska fortsätta plugga genom att läsa boken i engelska och äta något, min mage kurrar fan som en jävla jordbävning snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0