I lost a friend somewhere along in the bitterness

Det blev ingen ny mobil igår, men det blir det imorgon. High five! Och jag väljer ett mellanting; jag väljer inte Xperia x10 som är gigantisk och inte heller x10 mini (om det heter så? Den där pyttelilla saken). Utan jag kör helt enkelt på Xperia x8. Hur bra som helst tycker jag allt. Började dock tveka på om den ska vara vit eller svart nu. Fuuuck.

Ja, i alla fall, efter mobilpratandet på Telia åkte Kim och jag hem till mig, fixade lite mat, tittade på TV och hade det bra. Somnade sent igår, åkte inte till skolan idag, Kim gick strax innan 17, jag satte mig och åt choklad och tittade på senaste avsnittet Top Model cycle 16. Jag känner fortfarande ett litet craving efter en sådan fin päls från Rachel Zoe - inte precis någonting man bara pungar upp med pengar till...
Som följd för att jag sover ensam vaknar jag hela nätterna, förvirrad, trycker på något avsnitt Vänner eller Grey's och somnar sedan om med handen på datorn, vaknar ungefär 20 minuter senare från något som egentligen inte är någon riktig sömn och gör om samma sak. Och så ser det ut hela nätterna. Jag måte även hitta exakt vart jag var i ett avsnitt när jag somnade innan jag kan somna om. Som tack för allt det här får jag ingen bra sömn och sover sedan bort halva dagen ungefär. Jag kaaanske borde prova på någonting nytt som får mig att somna tidigt och får mig att sova hela nätterna. Det kanske kan fungera att träna. Eller äta bättre än jag gör, alltså nyttigare och inte massa pizza och glass hela tiden.

Jag vet inte vad jag ska göra av den kommande timmen... Det är dock varmt på altanen, så det känns lite som att det är en bra idé att sätta sig med en kopp te och min jättebra bok där ute.
Måla om naglarna? För första gången på jävligt länge orkar jag inte bry mig, utan jag låter naglarna vara som de är; så avskavt är det faktiskt inte. Craving efter ett nytt nagellack dök upp. Nej.
Craving efter någonting att ha på krogen nästa vecka. Nej, för fan, vi kör på nyårsklänningen istället! Sådär, där sparades upp emot 500 kronor på det enkla sättet. Egentligen 420 kronor ungefär; måste köpa strumpbyxor att ha till. Klart att Jessicas 18-årsdag ska firas med förfest och Centrum nästa fredag! Där sparas också några hundra; inte så många öl, cider eller drinkar behövs betalas.
Nej, nu flyr jag ut på altanen, imorgon sköts skolan (plus en extra lektion, multimedia är verkligen så otroligt jävla trevligt) och allting slutar med att jag är hemma runt 19-tiden imorgon och sedan ska helgen spenderas med mediekommunikationsplugg inför onsdag. Jag undrar vilket prov läraren hade räknat med att göra; informationsprovet eller det från i höstas? Jag röstar för det i höstas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0