du är riktigt duktig, du är ambitiös, jag är bara snurrig och aldrig seriös

Sitter och lyssnar på Timbuktu hemma hos min man och har precis skrivit två skoluppgifter, ska snart börja på en tredje. Känns bra. Dock är bara en av dem inlämnade, försöker fortfarande lösa hur jag ska få bara en sida på hinduism-inlämningen och ändå få plats med mitt namn, det gååår inte, namnet hamnar bara på en egen sida. Och så kan jag ju inte lämna in det, ser ju jättedumt ut!

Jobbade förresten i torsdags och i fredags. Var hemma vid 22.30 i fredags, fuuun... Speciellt när jag var hur trött som helst och ville gå och lägga mig, men var tvungen att färga håret.
Mamma väckte mig strax innan 9 på julafton för att vi skulle äta chips och titta på Polarexpressen. Sedan blev det dusch och fix och sådant och jag försökte muntra upp mig själv i juletider med snorgrönt nagellack (I'm not a kiwi, by H&M) och röda läppar hela dagen. Ville bara gråta för allt kaos med julklapparna efter grötlunchen, och inte blir det bättre av att jag har börjat tänka på alla människor som sitter ensamma vid jul, alla hemlösa och andra liknande saker...
Tittade på Kalle och sov en liten stund, vid 18 åkte vi till K&J, lagade mer mat och åt, spelade massa spel och Neo var hur glad som helst och körde omkring i sin fina bil och satt och skrattade hela tiden.
Precis när Kim kom var det dags att åka hem.

På söndagen (juldagen) åkte vi uppåt stan med Victor och Sandra, tog in på hotell, gick och åt på Pipes och sedan började vi dricka lite. Fick lite mer sällskap under kvällen, och för första gången fick jag komma in på O'learys - trots den där jävla 20-årsgränsen. Det är bra när andra människor känner någon som bara ringer och sedan står man på listan, och jag blev så jäkla lättad över det, för jag trodde nästan att det skulle bli jag som gick och la sig tidigt och tittade på TV medan de andra var ute, men nej.
Somnade på två röda när jag och Kim krypt ner i sängen framåt 2.30.

Igår åt vi en snabb på frukost på hotellet och sedan packade vi ihop våra saker och begav oss hemåt. Tittade på Harry Potter hemma hos Kim en stund innan vi åkte till momo&mofa för den årliga kalkonmiddagen som hade blivit flyttad i år. Det var lika gott som alltid och det var ju första året Kim var med (och första gången jag haft sällskap överhuvudtaget).
Åkte hem och hämtade saker och sedan åkte vi hem till Kim igen.

Idag hade jag räknat med att vara ledig, men tre minuter efter att jag vaknat ringde det från jobbet och de ville att jag skulle jobba. Fick dock säga nej eftersom jag är mitt ute i skogen och inte hade någon skjuts till tåget. Vad jag trodde - när jag kom ner för att äta frukost satt Kims pappa och tittade på TV. Jag fick dåligt samvete och försökte trösta mig med att jag inte visste om det och att jag faktiskt jobbar imorgon istället.
Därav pluggandet typ. Ska försöka skriva den sista religionsuppgiften nu och sedan ska jag prova på lite yoga. Det känns som en "sport" jag kan utöva. I alla fall när jag blivit lite vigare, men någon gång måste man börja.

Kommentarer
Postat av: K

Jag vill också yoga. Det sägs ju kunna utövas av alla. :p

Just nu försöker jag dock träna Neo på apport, "gå och hämta mins tofflor". MMMMMM säger han, nickar stort och pekar på sin napp, DÄÄÄÄÄR! det går alltså inte så bra. Kanske är lättare med yoga..

2011-12-27 @ 14:45:38
Postat av: L

det kan utövas av alla, även om man är lika vig som ett kylskåp och klen som en ärta i början ;D

plus att det känns mysigt och stå där och tänka på andningen och alla positioner istället för massa annat.

hahahaha! det är nog lättare med yoga än att få neo att springa efter dina tofflor :D

2012-01-01 @ 22:08:14
URL: http://heartcry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0