han ljuger för dig och han sårar sig, så lämna honom nu

Ja, men jisses så tyst och tomt jag har det här! Känns som jag inte har någon tid till någonting längre...

Praktik hela veckan som sagt. Sista veckan börjar imorgon, skööönt. Kommer dock sakna det rätt mycket sen tror jag... Men jag längtar lite efter skolan, och bara två skoldagar och en julavslutning är ju helt okej innan det är dags för jullov och att plugga igen all jävla skit jag har efter mig. En termin, och hur många bilder i foto har jag lämnat in? Noll. Zero. Cero. Ähä, känns bra jobbat... Och projektarbetet har jag inte kommit någonstans med, känns som jag borde byta inriknting på det och skippa låttexterna kanske, jag kommer ju för fan inte på fler bilder...

Var på julbord igår. Två stycken. Ett med släkten och ett med Kims jobb.
Det första bjöds det på luciatåg på, och det med Kims jobb bjöd på Micke Syd och Tommy Ekman, så det blev sång och dans efter maten. Som jag knappt rörde, aaalldeles för mätt.

Jag har tröttnat på nästan allt; vill inte gå till pratiken, vill hoppa av skolan för tusende jävla gången de senaste 2,5 åren och jag vill inte jobba ett piss i framtiden... Åh vad bra allt kommer bli. Jag vill bara bli den där arbetslösa jäveln som lever på sin karl, sitter på café med en latte och cigaretter, Magnus Weideskog i öronen och en bok dagarna i ända. Och på onsdagar, fredagar och lördagar ändrar på det och beger mig mot Bongo och dricker vin bland fulla människor med mina böcker. Dessutom ska böckera vara sådana tjocka jävlar som Dostojevskij eller Bram Stoker, så blir det hela lite annorlunda.
Jag kanske borde bli en sådan människa på mina helger. Fast med en kopp kaffe fastklistrad i handen och en cigarett i mungipan vareviga stund. Istället för att ränna runt skitförbannad på allt och inget och ta ut på människor som gör fel. Även om det är så helvetes jävla fittigt fel att jag vill slå sönder en vägg.

Nej, jag ger fan i denna söndagen, slänger in några avsnitt Vänner i TV:n, skiter i att äta, vägrar sätta igång kaffekokaren så jag kan få kaffe även om jag vill ha det, skiter i att borsta tänderna eller dra på mig en ordentlig tröja istället för en hoodtröja.
Snälla, ge mig herravdelningen på praktiken imorgon, jag orkar inte städa någon annan avdelning för miljonte gången... Eller sätt mig med någon rolig människa. Och helst någonstans där jag slipper gå omkring mycket, jag har inga andra skor än mina klackar tomorrow...
FAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0