sweet 18

Nu är jag 18.
Det känns... Fritt.
Jag har blivit skrattad åt i kassan på Hemköp när jag köpte cigaretter; hon tänkte nästan inte låta mig köpa först.
Jag har ätit på Lilla krogen med mamma och momo&mofa. Mamma gav mig onda ögat när jag berättade om Hemköp-händelsen.
Jag har fått tårta på praktiken.
Jag har varit på banken och skaffat internetbank och fört över pengar för första gången. Fick dessutom ett grattis av tjejen jag pratade med, vilket var trevligt.
Jag har lagat spagetti och köttfärssås för första gången själv. Mycket chili blev det, men helt okej ändå.
Jag har blivit skrämd av Thomas Di Leva.
Jag har blivit grattad av nästan 170 personer; varav 155 på Facebook. Än så länge.

Fick ju en sådan där liten apa som ska blåsa naglarna på en när man målat dem av syster. Provade den idag, och det är lite synd att man måste trycka ner plattan. Jag är ju helt van vid att bara låta naglarna "lufttorka" så jag målar ju alla och kommer sedan på "fan, apan måste ju användas!" och då måste jag sitta här och försöka att inte stöta emot naglarna och trycka ner den där plattan. Det går inget vidare faktiskt... Men antagligen lär jag mig väl det efter ett tag, det är bara att öva!

Skulle ju köpa min biljett till Metaltown idag med. Tro fan att jag inte har tänkt ett dugg på att skaffa Visa till mitt bankkort, så jag kunde då inte köpa den idag. Ska dock skicka över pengar till mamma ikväll (får be Peter om hjälp) och sedan får hon beställa den imorgon eller något.

Köpte för övrigt lite nya saker idag. Mitt nagellacksborttagning var helt slut och jag hade börjat skrapa bort nagellacket på naglarna idag så jag behövde det. Samma med mitt puder typ. Och min eyeliner börjar lite smått ta slut så jag köpte en ny sådan också.
Dessutom har jag gått i flera dagar och saknat ett svart nagellack så det blev det också! Och ett rött, så nu kan jag slänga mitt 2,5 år gamla röda - som det nästan inte finns någonting kvar av heller. Sedan blev jag ju bestulen på mitt hårspray på nyår så det blev ett nytt hårspray också.
Med andra ord har jag bara köpt saker som jag, enligt mig själv, behöver. Vilket känns bra. Imorgon blir det ett nytt ansiktsvatten, kanske en ansiktsmask och sedan tänkte jag köpa en ny rakhyvel, typ prova någon av de där Gillette Venus, för de verkar ju bra och min är klappkass.

Så, nu ska jag måla ett sista lager nagellack och föra över lite från den externa hårddisken till Ragnar (som jag fick tillbaka igår, woho).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0