tänd eld på dina tankar med dina svarta tysta tårar

Spenderade ju dagen som vanligt i skolan. Sov igenom halva engelskan; jag gav upp med mitt försök om att inte somna till filmen vi skulle se. Svenskan var rätt rolig, skulle göra några "talövningar" typ osv. Fick ett litet nerdrage också när jag tydligen kom underfund med att vi har fått en ny uppgift där jag inte kan få mer än godkänt; det var bara att välja mellan två böcker, den ena var endast G-uppgift och den andra högre. Jag hade, och har fortfarande inte, något som helst jävla intresse av att läsa den där svåra boken och berättade för min lärare hur otroligt jävla dumt det var att göra som hon gjort inför denna uppgiften. Fick dåliga motargument som "men du läste Dracula". Ja, jag läste Dracula, men jag ville läsa Dracula. Och jag har alltid velat läsa Dracula. Enligt henne skulle även den här "nya" boken vara lika svår som Dracula, som om det spelar någon jävla roll eller? Och tydligen går det inte att ge alla en och samma jävla bok och sedan ge betyget efter hur man skrivit uppgiften för "det går inte". Patetiskt.
Sedan kom den där otroligt icke-oväntade IG-varningen i samhällskunskap. Den var väntad, men jag sa som det var med en inlämning att jag inte har lämnat in den för att jag inte hade skrivit helt två sidor och senaste lektionen vi höll på med den var tydligen väldigt viktigt att den blev två sidor lång, men fick idag höra att det var okej att lämna in den trots allt, sedan är det något prov jag inte gjort som jag ska fixa osv. Jag löser detta!

Efter skolan satt jag på Claras i flera timmar med Lambi, hans kompis dök senare upp också. Vi pratade om bland annat bilar och bröst, och jag kände mig väldigt manlig.

Jag stötte även på Christopher på stationen i Värnamo sedan. Pratade lite gamla tider; hur jag tvingade honom att titta på Grey's med mig, hur jag en morgon hade sprungit ut i hans mjukisbyxor och skor och bara en t-shirt på överkroppen och suttit och rökt med solen i ögonen och varit helt överlycklig över solen och lite sådana saker.
Blir man överlycklig över något sådant så är det nog som så att jag uppskattar småsaker trots allt.

Imorgon ska jag och Jessiica fota våra ansiktsbilder, jag ska tydligen stå modell åt henne inför modebilden vi ska ha tagit också, så jag slänger väl ner en klänning i väskan också.
Nu ska jag slänga in lite kläder i tvättmaskinen så jag slipper stressa över det imorgon och sedan måla om naglarna och sedan sova så jag är redo inför en lång skoldag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0