we're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Igår handlade vi, jag lagade mat och försökte mig på mammas brunsås för första gången. Det gick inget vidare bra; hittade ingen färgsoja eller köttbuljong och fick ta jättelite kalvfond istället, så såsen blev blek och ganska smaklös... Fast nu vet jag hur jag ska göra så det lär ju bli fler försök!
Sedan blev det några timmars slöande framför TV:n, Kim med sin Captain Morgan och jag med cider och Corona. Kim fixade tacos senare på kvällen, stark tacos, haha! Lite mer slöande framför TV:n innan vi gick och la oss.

Upp tidigt idag, duschade, sminkade mig, målade naglarna och allt sådant där och sedan åkte jag till Värnamo för Lundells vernissage med mamma och Peter. Åhå, någon gång i mitt liv ska jag bli tillräckligt rik för att fylla ett helt hus med Lundells tavlor, ungefär så känns det nu. Hittade en stooor, jättefin som jag skulle kunna slänga upp på väggen i köket. Antagligen var den jättedyr också, men åh, så vacker!
Ikväll blir det Vaggeryd, hem till Monika med Låväh och testa på det där med oiji board inför deras projektarbete. Kommer bli spännande!
Sedan sover jag hos Kim efter det.


Kommentarer
Postat av: Karro

använder du kalvfond istället för köttbuljong behöver du ingen köttbuljong, då är det bara att ta mer kalvfond. a och o är att smaka av, så blir den inte smaklös ;)

2011-02-27 @ 18:15:28
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: L

jag tog ju kalvfonden istället för köttbuljongen, men det var ju knappt något kvar, kanske bara en tesked eller något, så det var inte så lätt att ta mer kalvfond ;)

2011-02-27 @ 19:00:52
URL: http://heartcry.blogg.se/
Postat av: Karro

aha, nej då är det ju inte så lätt :P

2011-02-28 @ 15:40:26
URL: http://karrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0