dag 26 - mina rädslor

Haha, det blir en hel del med tanke på hur mycket jag är rädd för.
Jag hatar spindlar, ormar, skorpioner, getingar och bin och ibland ödlor (Tomic är ett undantag).
Jag tycker inte om mörker när jag är ensam och måste typ alltid titta på film för att kunna sova.
Jag är inte speciellt glad i att sova själv, även om jag tycker det kan vara skönt ibland.
Jag är alltid rädd för att drömma mardrömmar om nätterna. Jag har fortfarande kvar en viss rädsla för att återigen börja vakna om nätterna och inte veta vart jag är och stirra mig blind på någonting i mitt rum.
Jag är alltid jävligt rädd för att någon jag älskar ska lämna mig, och i och med det är jag rädd för att bråka med dem jag älskar.
Jag klarar inte av att se mupparna och liknande och jag är rädd för clowner (även om jag plågade mig själv med att titta på Det på VF med Värnamo-människorna på höstlovet), jag är livrädd för ballonger, speciellt när de smäller. Jag är rädd för raketer och smällare och bosatte mig därmed i soffan hos Filip vid tolvslaget på nyår med Micha och Hellund-arna och åt chips och tog fula egobilder.
Jag är alltid rädd för våldtäktsmän och mördare när jag är ute och går själv och det är mörkt.
Ibland kan jag få för mig att det finns någonting under min säng och vågar inte sätta ner fötterna/ha fötterna utanför sängen, och då jag sover med huvudet ungefär en meter ovanför fotändan av sängen är det lite svårt att inte ha fötterna utanför sängen.
Jag vet inte riktigt om det är en rädsla eller något, men jag klarar typ inte av att vara någonstans där jag inte känner någon, jag måste vara med någon jag känner då eller så bara väntar jag på att någon random/halvt random person ska dyka upp och vara trevlig mot mig så jag kan börja tycka om dem.
Jag är ganska rädd för främmande hundar också. Och kor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0