vi märkte nog aldrig riktigt vad som hände förrän allt var slut

Jag är återigen hemma från Skara Sommarland. Dock med en öm smiley och och en sträckning i nacken och axeln. Damn it.
Anyway, jag har för första gången i mitt liv kört gokart (jag kom sist och blev varvad av alla, men jag körde hur fint som helst! Efteråt sa jag till mamma att jag skulle bli asbra på att köra bil. Åkte två andra saker också, dock sög den ena, medan den andra var roligare än den såg ut.
Sedan kom allt badande. Hoppade "trampolin" två gånger innan det blev någon rutschkana som slutade som ett "avlopp" eller vad man ska säga. Och Fritt Fall! Åhå, 84 meter nästan rakt ner, ungefär 100 km/h ♥. Vi kan ju ignorera den rena paniken när jag tappade greppet om fötterna (benen skulle vara korsade, och armarna korsade över bröstet) och sedan tappade jag armarna också och drog i armbågarna. Mitt i allt togs det tydligen kort och jag skulle hålla uppe huvudet lite grann för att slippa dunka i det hela tiden. Jisses, allt på en gång! Jo, bikiniöverdelen åkte upp baktill och underdelen åkte in i rumpen typ. Skrika gick inte, helt jävligt omöjligt. But I loved it.
Något jag inte älskade var Surfing Hill. Den där satans jävla åkmattan man ska ha... Trodde jag spräckte den där "strängen" under överläppen först. Råkade slå i överläppen i kanten. Mentalt sa jag hejdå till min smiley, lämnade mattan, gick till mamma och alla andra och sa "det var den jävla piercingen" innan jag märkte att den inte ens blödde! Så den sitter kvar, men är öm. Kändes som jag fick en liten fläskläpp också, men den försvann rätt snabbt. Helt plötsligt märkte jag hur ont jag hade i nacken och axeln, självklart. Kunde inte röra mig, mamma masserade, Kim pussade på den och jag knep ihop ögonen av smärta. Två Ipren senare kunde jag i alla fall gå utan att det gjorde ont, och vrida huvudet lite och använda armen, men innan dess gick jag som Quasimodo.

Nu, ska jag njuta av Serj Tankian's musik och bara... Jag vet inte, njuta av att vara hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0