happiness hit her like a bullet in the back

Jag åkte aldrig hem från skolan idag. Eller, hem kom jag ju, men jag var kvar hela dagen. Åkte som alltid till Värnamo sedan, missade stadsbussen på minuten och väntade på min vanliga buss för att jag inte orkade gå hela vägen hem till Jocke. Medan jag stod där på stationen träffade jag på Ian och pratade lite.
När jag kom hem till Jocke började han på med maten, sedan satt han, jag och Fidde och tittade på film och åt god mat. Tvingade med dem till Matjätten sen för att jag ville ha godis, ähä.
Kom hem till Jocke igen och jag blev nästan kittlad till döds kändes det som. Åkte med bussen hem, stannade till på gummi för att ta sällskap med mamma hem. Sedan kom det där scenariot när mamma egentligen skulle komma och öppna dörren för mig, men var tvungen att hämta/lämna pallar och Peter skulle öppna åt mig, men när jag är några meter ifrån dörren går en annan filur in och är så snäll så han håller upp dörren för mig. Sådana människor tycks om!
Stod med varsin mugg varm choklad/kaffe med Peter och pratade, stod vid sidan av medan mamma tjötade på med folk också innan vi gick hem. Nackdelen med att bara sätta sin fot innanför gummifabrikens väggar är gummilukten som förföljer en i kläderna efteråt...

Skickade ett fint mejl till min engelskalärare innan med om att jag har fått frånvaro på en lektion jag varit på, förklarade varför det hade skett osv (jag fick aldrig pappret där jag skulle fylla i min närvaro) och sedan berättade jag ganska mycket i sista minuten att jag skulle till tandläkaren imorgon och nästa onsdag och därför inte kommer vara på dem lektionerna. Svenskan tar jag med elevregistreringen senare, sedan funderar jag på att ge min svenskalärare en läxa, kan hon ha.

Imorgon ska jag i alla fall till tandläkaren så blir sovmorgon för mig, skönt! Funderade även på att åka till syster efteråt, men jag tror nog jag spenderar lite tid för att boxa på boxningssäcken istället. Känns nyttigt!

Nu ska jag börja göra mig i ordning för att sova innan jag ska upp och hoppa imorgon och vara fit for fight again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0