varje moln är trasigt, du räknar allt sorgligt natten lång

Håkan var underbart! Underbara, vackra, göteborgska man som klär av sig på scen, har fint lockigt hår med en fin svart hatt och en helt underbar röst som gör att man bara smälter även om du är jättesen upp på scen och inte ber om ursäkt för det.


Men samtidigt blir jag så otroligt jävla arg på människor. Vill ni ha bra platser; börja köa tidigt då era tröga as! Tro inte att ni kan komma 30 minuter innan konserten börjar och tränga er förbi alla; ni förtjänade varenda elak kommentar, varenda armbåge ni fick i ryggen/magen/revbenen, varje stamp på fötterna och varenda ond blick ni fick. Jag började köa tidigt för bra platser, inte för att några tröga jävla as ska komma och tränga sig förbi mig. Speciellt inte när ni är 15-20 centimeter längre än mig.
Tröga fanskap, ni beter er som kreatur.

Jag har i alla fall skrikit mig hes, svettats mer än jag någonsin har gjort under en konsert, sett fyra personer svimma innan Håkan ens kommit upp på scen (också på grund av de tröga asen som bara trängs), varit livrädd för att av misstag skapa en moshpit på en pop-konsert och därmed bli nedslagen, tagit otroligt dåliga bilder (adrenalin + knuffandes människor equals suddiga bilder), förlorat en ring som var en tapper krigare i fem veckor, fått min jacka + väska + kasse från garderoben i utbyte av en genomsvettig garderobslapp (med andra ord även lärt mig att jag inte ska förvara pengar och garderobslappar i bh:n inför kommande konserter), för andra gången av två Håkan-konserter flytt fältet för vatten och cigaretter (den här gången var det Låväh som nästan svimmade, inte jag), införskaffat min första Håkan-tröja för 200 kronor, och varit världens lyckligaste människa när jag vrålat med till Ramlar, Shelley, Försent för Edelweiss, River en vacker drömMan måste dö några gånger innan man kan leva, Kom igen Lena! och Känn ingen sorg för mig Göteborg. Bland annat då alltså.

Imorgon ska jag kolla på filmerna ifall det är något man kan lägga upp på Facebook och kolla vilka bilder som är användbara, fira Neo och Johan, läsa en hel bok och skriva läslogg och andra anteckningar på den, kanske inviga min vita klänning jag köpte i Norrköping och på något sätt belöna mig själv för att jag klarade av den här kvällen utan att slå en kille i bakhuvudet med min ring, spetsa en tjejs öga med samma ring samt att jag inte gav henne en knytnäve eller två över ansiktet och inte hamnade i något slagsmål.

Kan på förväg tacka för att jag och Låväh får tillbaka våra biljetter någon dag också, väldigt snällt. Även om det kanske inte blir våra biljetter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0