indie boys are neurotic, makes my eyes bleed

Eh, har inte alls pluggat så mycket som jag hade tänkt den här veckan... Däremot har jag nästan läst ut Till sista andetaget, som är helt underbar. Även om den inte var riktigt som jag trodde att den skulle...

Sov hos Kim från onsdag-fredag. Försov mig i fredags, vaknade av att Kim ringde efter besiktningen och bad mig öppna. En timme efter att jag egentligen skulle gått upp... Hann dock med tåget ändå eftersom han åkte till jobbet ungefär samtidigt, så det blev bra.
Åkte till Hok och min fruga efter skolan. Vi lagade mat i massor; paprika soppa, en gryta på högrev med potatismos och efterrätten blev aldrig av. Eller, det blev strawberry daiquiri isället för hallonsorbet.

Igår jobbade Julle, jag, Tizzy och PappaJan åt pizza och tittade på sista Harry Potter-filmen, sedan färgade jag Tizzys hår och efter det tittade vi på Grey's Anatomy och åt hallonsorbet.
Mamma och Peter kom förbi och lämnade min grillplatta på väg upp till stan och vi åt ännu mer god mat. Sedan kom de förbi och hämtade upp mig och grillplattan på vägen hem. Kom hem till en hög av räkningar, linser, en påminnelse om att jag inte beställt skolkatalogen, ett inkassokrav på en räkning jag betalat för längesedan och en tidning om tekniska universitetet i Luleå(?!). Fint att mitt H&M-paket med julbordsklänningen, min poncho, strumpbyxor och knästrumpor låg fint över allting och gjorde mig på bra humör halvt mitt i natten.

Har tvättat idag, varit uppe hos Huttan och tjötat och skrivit ut biljetterna till Kapten Röd (Peter har dessutom kommit på att det är Kaptenen vi ska se den andra december) och snart ska jag bädda sängen också så jag kan gå och lägga mig snart.
Kanske har hittat någon som kan sy min balklänning också. Annars måste jag komma på en krislösning på det, har ingen tid att gå till Bäckadal under de kommande fyra veckorna...

Imorgon är första dagen på praktiken. Fick veta igår att de dessutom sökte extrapersonal på min praktikplats så ska söka det på tisdag hade jag tänkt (perfekt läge eftersom jag ändå hade tänkt kolla efter mina fyra veckor där om de hade något jobb åt mig), och ringa om ett annat jobb imorgon.

Ska bädda nu, bre några mackor att ha tills imorgon, äta något litet och sedan lägga mig och titta på Buffy en stund innan jag ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0