ta fram en tallrik nu och du vet var glasen står, besticken finns i lådan och kaffet står där det stod igår

Är en helnöjd tjej nu efter att ha gått igenom bara en viss del av allt jag fick moster för någon vecka sedan. Mamma och Peter fick bara med sig en kartong och två kassar hem från momo&mofa, men nästan allt i kartongen har jag användning av och alla handdukarna jag fick idag behåller jag, och det var bara ett lakan, ett påslakan och ett örngott jag inte ville ha.
Så nu har jag tre-fyra ugnsformar, en skål, några koppar/muggar, salladsbestick, burk att ha spagetti i, vanliga skålar, två besticklådor (heter det så? Sådana som man har i lådorna till bestick?) och lite annat som jag inte kommer ihåg nu. Mer finns hos momo&mofa, bland annat grytor och stekpannor som jag fattat det och massa annat.
Åh, jag skulle nästan kunna flytta hemifrån nu på en gång känns det som!

Dessutom satt jag innan idag och tittade lite på Blocket, bland annat efter en bokhylla och lite annat. Hittade en bokhylla i Bankeryd för 50 kronor! Exakt en sådan jag var inne på att köpa i våras, hur bra är inte det?! Så ska jag prata med mamma och Peter och se vad de säger, sedan funderar jag på att slänga upp min nuvarande bokhylla och kanske skrivbordet också på Blocket.
Hittade även matsalsstolar som jag tyckte om, och en garderob. Men det får nog lugna sig, nu riktar jag bara in mig på bokhyllan till en början, för det behöver jag en ny anser jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0