waiting is wasting, for people like me

För det första var bokhyllan jag pratade om i förra inlägget borta. Den fanns inte längre en timme senare. Har dock önskat mig en likadan i julklapp nu, 400 kronor i helt nytt skick, inte så farligt. Om inte annat (systeryster kan ju lägga detta på minnet på en gång, haha!) så önskar jag ju mig presentkort på IKEA. Så på något sätt får jag den.

För det andra fick den på gatan som tittade ut genom fönstret vid 22-tiden sig garanterat ett skratt. Skulle ut och röka innan jag gick och la mig, och idag blev det så att Peter köpte cigaretter som jag fick ta av hur jag ville efter att det var så igårkväll. Bara det att när jag väl kom ut i köket hade han precis gått till jobbet. Så jag tryckte ner pyjamasbyxorna i raggsockarna och drog på mig mina Converse och sprang ner för gatan i full fart - i blårutiga pyjamasbyxor, Håkan-tröja (t-shirt till och med), raggsockar och Converse, icke att förglömma var glasögonen på också - efter Peter. Jag hann ikapp honom och fick min nu-går-jag-och-lägger-mig-cigarett.

För det tredje gick jag och la mig och tittade på Sex And The City. En kombination av hunger, sötsug och röksug kom krypandes så jag smög mig upp och skar upp en stor bit kladdkaka och satte mig och fortsatte titta på SATC. Helt plötsligt, från ingenstans, kom jag ihåg min gamla japanska musik av Akeboshi. Det var bara att dra fram Youtube och sätta sig och lyssna på Wind flera gånger (det blev en liten mental nostalgitripp tillbaka till vintern -07/-08 med Naruto-klippen i början).

För det fjärde, och sista, börjar jag nu bli tillräckligt trött för att sova. Så jag ska stänga av Akeboshi, lägga mig ner och fortsätta titta på SATC och sova tills jag ska upp imorgon och är fit for fight för ännu en skoldag.

Kommentarer
Postat av: karoliina

VA! har han börjat röka igen?!

2011-10-10 @ 07:04:35
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: L

jaa, han började för någon vecka sedan. men han var duktig och höll uppe i nästan två hela veckor!

2011-10-10 @ 18:31:07
URL: http://heartcry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0