jag vill att du ska bry dig om mig på samma sätt en gång om du minns, när vi försvann i varandras famn

Spenderar hela min dag framför Top Model. Ska snart börja göra lite mat här hemma, även om det inte är så längesedan jag åt, men det är ju inte bara jag som behöver mat.

Fick en sådan extremt impulsiv idé med medan jag tittade på Top Model för en stund sedan; jag har ingen aning om vad jag ska göra efter gymnasiet, jag vet bara att jag inte vill plugga vidare och jag är inte speciellt taggad på att börja jobba redan, så varför inte åka som au pair till USA i ett år? Plugga på college, ta hand om barn och bo hos en familj jag själv valt ut. Det låter hur bra som helst, bortsett från den delen att jag är borta från mamma, syster, Neo, mina kompisar och självklart Kim i ett år.
Sedan är jag rädd för att ingen familj ska vilja ha mig så jag har ansökt i onödan...
Men sedan kommer den där biten som gör att jag verkligen vill åka - jag lär mig engelska hur bra som helst, vilket är extremt bra och det stod att undersökningar visar att mer än hälften av alla arbetsgivare tycker att utlandserfarenhet och bra engelska är väldigt givande för en anställning. Så, om jag kan bestämma mig för något att göra så borde det vara åtminstone lite lättare att få ett jobb? Beroende på hur mycket jobb det finns vill säga.
Jag har dock ett bra tag på mig att fundera, det var obligatoriskt med körkort om man ville ansöka, så det behöver jag ta till en början. Sedan behöver jag pengar, bara programavgiften ligger på nästan 5000 kronor, och sedan tillkommer en hel del annat som är obligatoriskt. Så tid att fundera finns, det gör det.
Tror också jag ska prata med mamma och Peter om det här när de kommer hem, och kanske också mosterAnna, eftersom hon (vad jag fattat det som) har varit au pair en gång i tiden.

Kommentarer
Postat av: K

Men.. När man åker som au-pair pluggar man väl inte? Jag trodde man bara var barnflicka men det kanske är olika.

Anna var au-pair men bara nån månad innan något hände och morfar fick flyga hem henne. Men hon har ju erfarenheten och vet ju i alla fall hur det var då, så att prata med henne är en bra idé!

2011-09-04 @ 15:19:10
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: L

det står på de hemsidorna jag har hittat att man pluggar på college också, men då läser man kurser som man själv har valt osv.

jo, det känns som att det vore bra att prata med någon som har varit au pair och kan berätta hur det är. även om man får träffa en gammal au pair på informationsmötena också :P

2011-09-04 @ 18:05:37
URL: http://heartcry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0