ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma

Igår var absolut inte min dag. Till en början var det ju att jag inte kom upp, sedan sov jag till 15(!) ungefär, fick ingenting gjort på hela dagen och efter att Kim kommit hit igen skulle jag laga mat. Faaan. Jag började steka bacon och zucchini i fel ordning och för sent till en början, och sedan för tidigt. Tog fel form för att göra själva pastagratängen i, fick diska formen vi haft dagen innan till kycklingen till våra kycklingwraps. Tro fan att jag sedan sätter tummen på formen och håller kvar en bra stund efter att den varit inne i ugnen på 200 grader i 10 minuter. Skrek fina skällsord och sköljde tummen med kallt vatten.
Efter att vi ätit kände jag "okej, nu kan dagen inte bli värre ändå, det kan bara bli bättre nu" och skulle ut och röka. Slutade med att jag skrek och slängde ciggpaketet och tvingade Kim torka kattspyor (ovanför städskåpet där Sessan numera "bor" när hon är inomhus) medan jag satte mig ute på altanen och försökte motivera mig själv till bättre humör ändå.
Det var droppen för kvällen och det hände inget mer efter det. Tur, för jag ville bara lägga mig ner på golvet och sparka och gråta och skrika i flera timmar efter att katten kräkts.

Kom upp i tid idag, läste som alltid på bussen. Två minuter innan stationen i Skillingaryd la jag ner boken och somnade på två sekunder. Hann inte ens fram till stationen i Skillingaryd innan jag sov!
Fotolektionen var... Eh, lite speciell idag. Pratade om Sveriges största naturfotograf som manipulerat sina lodjursbilder och dessutom suttit och ljugit en hel klass med 16-åringar rätt i ansiktet, inklusive vår lärare. Ha, ja, jag blir så otroligt irriterad på detta; klart fan att någon till slut skulle komma på att hans bilder var manipulerade!
Och vår fotouppgift? Göra en liknande bild. Fast med en lite annorlunda twist; fota Jönköpings stadsmiljö och sedan klippa in ett lodjur där.
Pratade dessutom med min fotolärare om mitt projektarbete idag också, och han tyckte det var en intressant idé! Så bilder inspirerade av låttexter blir det. Känns bra att ha det fixat redan nu må jag säga.
På lunchen gick jag och Jessiica och åt pizza. Efteråt gick vi till körskolan för att skriva in mig och Peter på handledarkurs, men ingen var där så fyllde i ett papper och så ringde de när jag satt på tåget. 19 september är vi bokade! Sms:ade Peter om detta och fick läsa "bra jobbat" och då började jag nästan gråta. Kom hem och gjorde mat och skulle göra filosofin till imorgon. Hittar jag textdokumentet? Nej. Orkar jag bry mig om svenskan? Nej. Detta börjar ju bra, verkligen. Börjar spåna på det imorgon istället, då kan jag ju dessutom be läraren om lite hjälp också kanske. Och så ska jag besöka biblioteket imorgon och låna böcker och springa till Gallerians läkarmottagning och boka tid för att prata med läkaren.
Lång skoldag imorgon och jag behöver sova, så tror jag satsar på det nu faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0