allt detta julfirande

Jag hoppar över att skriva om de senaste veckorna, förra blogginlägget är det som betyder något. Så direkt över till julfirandet!
Grötlunch här hemma med familjen som vanligt och efter det var det julklappsutdelning 1.0. Folk åkte vidare för ett andra julklappsfirande och Karro, Johan och Alvin åkte hem en stund och Neo var kvar hos oss. Han tittade på nästan hela Kalle Anka innan han blev lite rastlös så jag satte mig vid köksbordet med honom och lekte med pärlorna.
Efter Kalle drog vi på oss ytterkläderna och gick ut för att "greja" som Neo säger; skotta snö. Blev att åka snörutschkana också och sedan åkte Neo massa snowracer där Peten drog honom! Ååh, vad kul ungen hade, han bara skrattade och skrattade hela tiden, var helt varm i kroppen. Inte ens när han slog en frivolt över snowracern och hamnade i snön gjorde han något annat än att skratta, men han var nog lite chockad först och gjorde inga ljud och låg helt still, men sedan skrattade han igen.
Sedan gick vi in, efter att Neo sagt att han sett tomten och jag sa att vi måste vara inne då. Det var mycket "tomten kommeeeee" och vi tittade efter tomten i över en timme. Den sista stunden gick jag och bar på honom för att han inte skulle springa in på toaletten och titta genom fönstret och se "tomten" därifrån.
Och när tomten kom satt både jag och Karro och grät lite grann; Neo, storkillen, gav tomten sin napp! Åh, han var så söt när han gjorde det. Det blev fler julklappar och sedan dök lite nytt och lite "gammalt" folk upp och då blev det mat innan vi efter någon timme spelade en omgång av "Hur fan visste du det?".

Det har varit mycket, mycket "poppa" och "springer" och "snujja" idag från Neo och jag blir helt lipig av att tänka på hur duktig han är som varit igång verkligen hela dagen och inte varit vidare tjurig förutom någon liten gång.
Finaste Alvin har nästan bara sovit och gör inte mycket väsen av sig än så länge, men han var med och var fin!

Imorgon (läs idag om man hellre skulle vilja det) blir det middag och utgång i Jönköping med finaste tjejerna! Mys. På onsdag är det kalkonmiddag hos momo&mofa. Sedan är det dags för jobb torsdag-fredag innan jag är långledig igen inför och över nyår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0