jag tror att snart brinner ett hjärta för henne någon annanstans

Har diskat två gånger de senaste dagarna. Var uppe både igår och idag och gjorde mackor till Kim innan han åkte till jobbet. Idag bar vi in ved, och det måste ha varit en syn att se mig bära den där stora IKEA-kassen full med ved; först fick jag inte upp den över axeln så Kim fick hjälpa mig, sen kunde jag inte ens gå med den! Han som äger huset var där vid det tillfället och skrattade gjorde han, haha. Jag vacklade omkring där i lera och snö och försökte hålla balansen. Slutade med att jag satte ner den och Kim fick bära sin kasse med ved och hjälpa mig med min, ähä. Så han lärde mig att elda också (att jag inte kommer ihåg ett smack är en annan femma).
Sedan diskade jag medan Kim dammsög, och sedan duschade jag och sådant för att jag skulle bege mig hem.
Var överlycklig över att jag äntligen skulle få hämta ut mitt H&M-paket. Kom till ICA - stängt. Jaha, är detta välkomnandet man får för att äntligen ha pallrat sig hem?
Springer dock ner dit imorgon och hämtar det innan mamma kör in mig till Värnamo; det blir stan med Låväh imorgon! Jensens och A6 är planerna, mhm.
Okej, nu blev jag sugen på mat. Och godis...
Får nog förresten igen för allt sovande den här veckan, för jag kan inte sova nu. Okej, jag sov till typ 14 idag med några vakna minuter emellanåt, och har sovit till runt 12-13 varje dag (dvs sammanlagt ungefär 11-12 timmar varje natt), but still...

Hade ett förvirrat ögonblick för en stund sedan också. Här kör vi på traditioner - jag och Låväh spelar alltid kort när vi åker tåg, vilket vi ska göra imorgon också. Fick ett sms där hon frågade om jag hade en kortlek, sa att jag skulle kolla osv och hittade en i ett skåp i köket. Räknade och det fattades ett kort. Gick ner till Oskar och han hade en halv kortlek som jag kunde ta av. Sorterade alla korten - två saknades. Fixade det och räknade korten igen. Men helt plötsligt hade jag fem tvåor? Wtf?!
Tur att sådant är så lättfixat som att bara skratta åt det och sedan lägga undan en av tvåorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0