I got to stay high all the time to keep you off my mind

Det händer inte mycket i mitt arbetslösa liv. Jag har i stort sett bara hängt hos systeryster och med Ki dagarna i ända.
Förra veckan var jag på Arbetsförmedlingen på tisdagen och onsdagen. Sedan var jag hos systeryster och hängde på onsdagen och på torsdagen var vi i Lanna och hängde där. Hälsade på alla djuren och bakade en grön sockerkaka också. Åh, vad mysigt det var!
Framåt kvällen kom Ki och hämtade mig i Bredaryd och sedan åkte vi hem till honom och där stannade jag tills i söndags. Vilka lata dagar det var, vi låg i sängen typ hela dagarna och lyssnade på Morgonpasset, Ki spelade och jag satt och läste olika tidningar på nätet och sms:ade med Jessiica om vad tusan som hände. Någon dag sa jag till Ki att jag ville göra något och vi satte oss i bilen och åkte och köpte chips, dipp och cola och sedan tittade vi på Pulp Fiction och Fight Club tills sent in på natten.
På söndagen åkte jag hem och sa hejdå till mamma och Peter som är i Egypten just nu.

Hela denna veckan har jag mest bara varit ute med hundarna och lagat mat. Har jag inte gjort det har jag legat i soffan och tittat på Grey's Anatomy och ätit onyttigt eller suttit framför datorn och letat jobb och försökt skriva om mitt CV igen.
I måndags kom Ki hit också och stannade till i onsdags och vi gjorde väl vad jag gjort hela dagarna. Han åkte hem samtidigt som syster kom och hämtade upp mig i onsdags. Vi åt lunch, Neo och jag gjorde bilar av lera och sedan tittade vi typ bara på TV innan Karro körde hem mig och min huvudvärk.

Igår dök Ki upp här igen. Vi handlade lite och sedan gjorde vi kvällsmat; fläskytterfilé och sötpotatispuré med rödvinssås. Ut en runda med hundarna och sedan fick Ki göra kladdkaka som vi åt framför White Chicks. Seeent gick vi och la oss och sov till 12-tiden idag. Då var det bara att göra i ordning frukost och sen sätta igång dagens avsnitt av Morgonpasset på SVT Play innan Ki åkte hem för ungefär en timme sedan.

Nu tittar jag fortfarande på Morgonpasset och klurar på Kis födelsedagspresent. Snart ska jag börja städa lite smått och göra mig i ordning inför ikväll när Tess dyker upp här. Vi ska mysa med mat från Bambu, och så har jag grönsaker och dipp tills ikväll också. Det kommer bli mysigt!

Bilder från när jag hängt med syster, Neo och Alvin, och en bild på den gröna sockerkakan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0