I still pour you a glass of champagne

Så vi hade kanonvecka i Sverige, jag och B. Åkte dit för att överraska mamma innan hennes födelsedag och ordnade med skjuts från Landvetter av momo&mofa, syster skrev till mamma dagen innan att hon behövdes som barnvakt så hon skulle vara uppe när vi kom. Och där stod vi i dörren på onsdagseftermiddagen och inte syster med sina två barn som det var sagt, haha!

Vi hann i alla fall med mycket under veckan. Jag hann med en dag med minst 38 graders feber, vi åt middag på Bredaryds Wärdshus med Karro och Johan (vilket var den sista födelsedagspresenten till B men jag glömde min plånbok hos Karro så han fick betala ändå), vi var i Jönköping och åt lunch, fika hos momo&mofa, B hjälpte Johan slänga in ved och sedan hängde vi med pojkarna och åt pizza. Hela lördagen spenderades åt matlagning när jag slängde in B och mamma i köket. Min tanke var att de "bara" skulle laga middag tillsammans men han bestämde sig minsann för en trerättersmiddag. Fullt hus var det i alla fall, tror vi var 14-16 personer? Och sent blev det också, tror vi slocknade båda två på två sekunder vi 3.30-tiden. Men oj så roligt vi hade det! Och Neo hade så himla roligt med B och sa även att B var hans nya bästa vän.

Sedan kan man ju undra om den där feberdagen i Sverige var träning för vad som kom denna veckan. Jobbade torsdag-söndag förra veckan, som planerat och skulle vara ledig måndag-onsdag denna veckan. Vaknade i måndags med ingen energi över huvudtaget och ont i hela kroppen och låg bara i sängen hela dagen. Någon gång på eftermiddagen insåg jag att jag hade fått feber igen. Denna gången har det dock satt sig ordentligt, fortfarande febrig idag även om jag mår bättre innan tidigare dagar. B har varit på väg att ta mig till sjukhuset några gånger och i tisdags ordnade han med sin chef så han inte behövde jobba ett helt skift igår. Jag har alltså inte kunnat äta eller gå själv, jag har kräkts och igår kunde jag inte ta mig upp ur badkaret själv. Vi har någonstans mitt i allt detta haft diskussioner om vad jag borde äta och inte borde äta. Jag sa bestämt "allt som är lätt att få upp äter jag" medan B sa bestämt "jag bryr mig inte om det är lätt för dig att kräkas, bara du äter".
Imorgon blir i alla fall ännu en hemmadag och sedan får vi se de andra dagarna.

Nu blir det mer Community i sängen. Tror jag ska satsa på en liten promenad ikväll när B kommer hem från jobbet, har knappt varit utanför en dörr sedan jag gick till jobbet söndag morgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0