vi ska leva, leva livet

Som vanligt har det varit tyst här, men det har hänt mycket.

Jag har fyllt 23, mamma och Peter kom till London över helgen och vi var på Evans & Peel och drack cocktails innan vi åkte till Defectors och T kom och hälsade på från Oxford. Dagen efter var vi på Bubbeldogs och åt sen lunch i form av hotdogs och champagne och sedan var det en liten cocktailbar-runda. Söndagen, vilket var min födelsedag, bjöd på en härlig Sunday roast på Parlour, massor av prosecco och någon cocktail. Vi hälsade på mitt jobb på kvällen där mina fantastiska stamgäster köpte en flaska prosecco till mig medan andra umgicks med mig och var lika fantastiska som alltid. Jag har verkligen världens finaste stamgäster!

Sedan blev det den första mars och jag och B fick nycklarna till vår lägenhet. Vår egna lägenhet. Och jag blev för första gången sambo på riktigt. Herregud vad konstigt det känns att säga att man är "sambo"...
Det har varit ett par lååånga veckor eftersom mycket inte alls var vad vi förväntat oss. Duschen har inte fungerat, varmvattenkranen i köket har varit trasig och handfatet i badrummet har läckt. Och det har absolut inte känts som ett hem, vårt hem. Men häromdagen hade vi en rörmokare här som fixade allt detta åt oss, i torsdags fick jag en leverans från Ikea med en massiv byrå till sovrummet som har satts ihop ikväll, och ett duschdraperi har införskaffats idag också. Produktiv dag med andra ord.

Och i söndags slogs jag av nyheten att Kent slutar. Och jag satt som ett barn i flera timmar och var superupprörd. Lyssnat massor på Kent i veckan och idag, tack vare Johan, fick vi biljetter till en spelning i Linköping i september. Kunde inte varit lyckligare. Nu ska det bra pusslas med semester och allt sådant för att få allt att klasha perfekt i september. Men det löser sig, det kommer bli perfekt! Bättre än perfekt faktiskt, om det är möjligt.

Nu ska jag ta och vara social mot min fina sambo och vår vän. Kan vara en bra idé när man ska agera värdinna, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0