och folk dom köper kängor och går runt i dig

Spenderade juni utan något internet hemma, det försvann dock redan i maj någon gång. Hittade dessutom inget bra tillfälle till att skriva ett inlägg.


Well, små saker som hänt; jag har gjort shrubs - fläder, hallon och jordgubb- och basilika är på gång i kylen nu.
Jag har haft lavendel gin i omgångar här. Tills min pojkvän druckit upp den alla gånger.
Chili vodka finns nu istället! Behöver hälla över den till en flaska dock.
Idag är första gången jag har en cocktail på papper och som ges ut till varenda bord på jobbet. Så nervös - och ledig.
Mina semesterförberedelser är i alla fall klara. Jobbmässigt då. Ska bara bestämma vilka looseners som ska vara på denna veckan och vilka det blir nästa vecka.
På tisdag flyger vi! Vi ska till Ungern, till Campus Festival i Debrecen, hälsa på hans familj och åka till Tokaji och Eger. Och jag har blivit lovad att vi ska äta gris som blivit grillad på spett en hel dag. Kunde inte låta bli att skratta när jag fick frågan om det, det är ju något jag sett i tecknade filmer som barn och har aldrig insett att man faktiskt gör sådant. Blev ännu mer nervös när jag fick höra "du kan vara lugn, du kommer sova när jag slaktar grisen så du kommer inte höra något" - som om det var världens struntsak. Han är full av överraskningar han.

Några tuffa veckor har det varit. Har varit stressad, känt att jag inte haft tid för mig själv, sovit konstigt och drömt mardrömmar.
Har blivit bättre senaste dagarna dock, och nu när jobbdelen innan semestern är klar känns det lite lugnare.

Nu ska jag i alla fall gå och köpa Coca Cola och sötsaker innan min mat kommer hem, och sen fortsätta titta på Ex On The Beach.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0