they all got the same heartbeat

Var tar tiden vägen egentligen? Hinner knappt blinka innan det är ny månad och jag står här med en andra cocktail på vår meny, en miljon andra saker att göra och förbereda och jobb har kommit före varenda hemmasyssla i flera veckor. Också svårt när vi är två arbetsnarkomaner som knappt hinner se varandra..


Aja. Ungern var fantastiskt! Bra festival, bra musik, bra människor. Och en ny tatuering blev det också. Matade getter, får och alpackor på djurparken, fiskade grodor en dag och sköt med luftgevär. Drack vin i främmande människors hus i Tokaj också. Typ sådana saker.

Mamma och Peter kom till London förra fredagen också. Vi var på Bubbledogs på lördagen, Jamie's på söndagen, shoppade lite och R lagade mat hemma på måndagen och på kvällen blev det Monopol. I tisdags var vi och åt ungersk mat i Camden innan vi såg Thriller.

Efter det har det varit jobb nästan dygnet runt. End of month stock take igårkväll/natt, vin- och spritbeställning, planerande av nya cocktails, försöker planera om kylarna IGEN för att få plats och jag har nästan ont i magen av att tänka att det snart är november och december och att jag behöver vänta tills nästa år för att börja jobba fyra dagar i veckan istället. Tack för att vi inte behöver flytta mitt i detta kaoset!

Sängen och Ex On The Beach nu. Ska till agencyn om några timmar och prata med dem innan jag ska försöka sortera ut allt jobb och börja i en ände istället för tusen. En ny sådan cocktail, en ny sådan, jag vill göra något sådanthär men det är visst inte i säsong, en sådan smaksatt gin och en sådan där, något sådant nästa sommar men det är vinter före det jag måste tänka på........... Och så fortsätter det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0